Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada A Composer's Guide to Game Music (Mit Press) (The mit Press) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2017
Idioma
Inglés
N° páginas
284
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780262534499

A Composer's Guide to Game Music (Mit Press) (The mit Press) (en Inglés)

Winifred Phillips (Autor) · Mit Press · Tapa Blanda

A Composer's Guide to Game Music (Mit Press) (The mit Press) (en Inglés) - Winifred Phillips

Libro Nuevo

27,31 €

28,75 €

Ahorras: 1,44 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 09 de Abril y el Viernes 12 de Abril.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "A Composer's Guide to Game Music (Mit Press) (The mit Press) (en Inglés)"

Winner of the Global Music Award Gold Medal for an exceptional book in the field of music · Winner of the National Indie Excellence Book Award · Winner of the Nonfiction Book Award (Gold Winner) · Winner of the Annual Game Music Award (Best Publication) A comprehensive, practical guide to composing video game music, from acquiring the necessary skills to finding work in the field.Music in video games is often a sophisticated, complex composition that serves to engage the player, set the pace of play, and aid interactivity. Composers of video game music must master an array of specialized skills not taught in the conservatory, including the creation of linear loops, music chunks for horizontal resequencing, and compositional fragments for use within a generative framework. In A Composer's Guide to Game Music, Winifred Phillips―herself an award-winning composer of video game music―provides a comprehensive, practical guide that leads an aspiring video game composer from acquiring the necessary creative skills to understanding the function of music in games to finding work in the field.Musicians and composers may be drawn to game music composition because the game industry is a multibillion-dollar, employment-generating economic powerhouse, but, Phillips writes, the most important qualification for a musician who wants to become a game music composer is a love of video games. Phillips offers detailed coverage of essential topics, including musicianship and composition experience; immersion; musical themes; music and game genres; workflow; working with a development team; linear music; interactive music, both rendered and generative; audio technology, from mixers and preamps to software; and running a business.A Composer's Guide to Game Music offers indispensable guidance for musicians and composers who want to deploy their creativity in a dynamic and growing industry, protect their musical identities while working in a highly technical field, and create great music within the constraints of a new medium.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes