¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Beyond the Present and the Particular (International Library of the Philosophy of Education Volume 2): A Theory of Liberal Education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138871342
N° edición
1

Beyond the Present and the Particular (International Library of the Philosophy of Education Volume 2): A Theory of Liberal Education (en Inglés)

Bailey Charles H. (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Beyond the Present and the Particular (International Library of the Philosophy of Education Volume 2): A Theory of Liberal Education (en Inglés) - Bailey Charles H.

Libro Físico

48,00 €

50,53 €

Ahorras: 2,53 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 20 de Junio y el Miércoles 03 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Beyond the Present and the Particular (International Library of the Philosophy of Education Volume 2): A Theory of Liberal Education (en Inglés)"

Charles Bailey advances a modern characterization and justification of liberal education and defends such a view of liberal education against contemporary challenges. The book will be of special value to those guiding educational policy, designing curricula and reflecting on their own teaching practice. An introductory part of the book describes the need for justification and the special nature of liberal education as compared with other characterizations of education in utilitarian terms. The author offers a positive account of the content of liberal education, after a consideration and critique of the work of Paul Hirst, Philip Phenix and John White and follows this with an account of teacher strategy, attitude and methodology appropriate to liberal education. The final part of the book describes contemporary trends and challenges to the idea of liberal education and shows how they fail to provide a coherent alternative to liberal education as a basis for universal compulsory education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes