¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Changing Assessments: Alternative Views of Aptitude, Achievement and Instruction (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
337
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.9 cm
Peso
0.49 kg.
ISBN13
9789401053181

Changing Assessments: Alternative Views of Aptitude, Achievement and Instruction (en Inglés)

Gifford, Bernard R. ; O'connor, Mary Catherine (Autor) · Springer · Tapa Blanda

Changing Assessments: Alternative Views of Aptitude, Achievement and Instruction (en Inglés) - Gifford, Bernard R. ; O'Connor, Mary Catherine

Libro Nuevo

284,36 €

299,32 €

Ahorras: 14,97 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 80 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 06 de Agosto y el Viernes 23 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Changing Assessments: Alternative Views of Aptitude, Achievement and Instruction (en Inglés)"

Bernard R. Gifford As we edge toward the year 2000, the information age is a reality; the global marketplace is increasingly competitive; and the U.S. labor force is shrinking. Today more than ever, our nation's economic and social well-being hinges on our ability to tap our human resources-to identify talent, to nurture it, and to assess abilities and disabilities in ways that help every individual reach his or her full potential. In pursuing that goal, decision-makers in education, industry, and government are relying increasingly on standardized tests: sets of question- with identical directions, time limits and tasks for all test-takers-designed to permit an inference about what someone knows or can do in a particular area. CALIBRATING DIFFERENCE Our emphasis on standardized testing rests on a premise that is so basic it often escapes notice: that we humans are different from each other in ways that are both meaningful and measurable. We differ in terms of cognitive ability; aptitude for performing different kinds of mental and physical tasks; temperament; and interests. But somehow, without sufficient examination, we have taken a great collective leap from that commonplace to the notion that there are precise, measurable gradations of innate ability that can be used to direct children to the right classrooms, and adults to the right job slots.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes