Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Cinema of Paradox: French Filmmaking Under the German Occupation (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1985
Idioma
Inglés
N° páginas
235
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780231059268
N° edición
1
Categorías

Cinema of Paradox: French Filmmaking Under the German Occupation (en Inglés)

Evelyn Ehrlich (Autor) · Columbia University Press · Tapa Dura

Cinema of Paradox: French Filmmaking Under the German Occupation (en Inglés) - Evelyn Ehrlich

Libro Nuevo

117,58 €

123,76 €

Ahorras: 6,19 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 83 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Jueves 27 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Cinema of Paradox: French Filmmaking Under the German Occupation (en Inglés)"

From 1940 to 1944 the French cinema thrived both economically and artistically under the Nazi occupation. Despite the harsh and grim conditions of defeat, the French film industry produced many good films and a few enduring classics, including Carne's Children of Paradise, one of the most beloved of all French films. Cinema of Paradox reveals, for the first time in English, the difficult course of French filmmaking from the declaration of war in 1939 through four years of misery to France's liberation in 1944. Evelyn Ehrlich examines the conditions of filmmaking as they reflected the larger political, cultural, and social context within occupied France. And, using previously unexamined German documents, she also looks at the French film business from the occupier's perspective, showing how the Nazis actually encouraged the French to maintain their high cinematic standards to achieve German economic and propaganda goals. Cinema of Paradox goes beyond the old cliches about resistance films versus collaborationist films and in doing so is very much in line with new sophisticated methods of viewing the French experience in World War II. The book is filled with the famous names of the French cinema: performers such as Jean-Louis Barrault, Simone Signoret, and Harry Baur; directors including Bresson, Carne, and Clouzot; and the films themselves, including Les Dames du Bois de Boulogne and Le Corbeau. Based on interviews with French filmmakers of the period and on considerable research into French and German sources, Cinema of Paradox will be of interest not only to film historians but to those interested in the history of modern French and Jewish studies as well.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes