Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Connecting Visual Literacy to Theory: Revisiting the Disruptions of Visual Thinkers in Education and Beyond (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
200
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032651767
N° edición
1

Connecting Visual Literacy to Theory: Revisiting the Disruptions of Visual Thinkers in Education and Beyond (en Inglés)

Lopez-León Ricardo,Statton Thompson Dana (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Connecting Visual Literacy to Theory: Revisiting the Disruptions of Visual Thinkers in Education and Beyond (en Inglés) - Lopez-León Ricardo,Statton Thompson Dana

Libro Nuevo

166,10 €

174,84 €

Ahorras: 8,74 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 21 de Mayo y el Lunes 03 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Connecting Visual Literacy to Theory: Revisiting the Disruptions of Visual Thinkers in Education and Beyond (en Inglés)"

This volume seeks to close the gap between education systems across the world that remain systematically devoted to understanding our world through text, rather than images.Through an exploration of the contributions of well and lesser-known visual thinkers from across disciplines and geographies, the contributors offer contemporary appraisals and modern reconceptions of the subject and approach. The book illuminates how experts from various disciplines ranging from across art, communication, education, and philosophy laid the foundations for what we know today as visual literacy. These foundations and innovative ways of thinking and understanding images have been disruptive, but until now, have been relatively understudied. As such, the chapters examine the context of individual thinkers, expanding upon famous theories and providing new insight into why these visual and cognitive processes are imperative to learning and education, and to disciplines spanning art history, higher education, museums, philosophy, photography and more. The authors of each of the chapters, all members of the International Visual Literacy Association (IVLA), are committed to advancing the study of visual literacy, unveiling the most significant contributions of each of the experts, raising new questions and proposing new routes of inquiry. A unique and timely exploration of the way we derive meaning from what we see and how we interact with our visual environment, it will appeal to researchers, scholars, and educators from a range of interdisciplinary backgrounds across art, art education, art history, design, information science, photography, and visual communication.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes