¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Constructing Economic Science: The Invention of a Discipline 1850-1950 (Oxford Studies in the History of Economics) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
440
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
24.4 x 16.5 x 3.6 cm
Peso
0.75 kg.
ISBN13
9780190491741

Constructing Economic Science: The Invention of a Discipline 1850-1950 (Oxford Studies in the History of Economics) (en Inglés)

Keith Tribe (Autor) · Oxford University Press, USA · Tapa Dura

Constructing Economic Science: The Invention of a Discipline 1850-1950 (Oxford Studies in the History of Economics) (en Inglés) - Tribe, Keith

Libro Físico

113,83 €

119,82 €

Ahorras: 5,99 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 14 de Junio y el Miércoles 19 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Constructing Economic Science: The Invention of a Discipline 1850-1950 (Oxford Studies in the History of Economics) (en Inglés)"

An accessible account of the role of the modern university in the creation of economics During the late nineteenth century concerns about international commercial rivalry were often expressed in terms of national provision for training and education, and the role of universities in such provision. It was in this context that the modern university discipline of economics emerged. The first undergraduate economics program was inaugurated in Cambridge in 1903; but this was merely a starting point. Constructing Economic Science charts the path through commercial education to the discipline of economics and the creation of an economics curriculum that could then be replicated around the world. Rather than describing this transition epistemologically, as a process of theoretical creation, Keith Tribe shows how the new "science" of economics was primarily an institutional creation of the modern university. He demonstrates how finance, student numbers, curricula, teaching, new media, the demands of employment, and more broadly, the international perception that industrializing economies required a technically-skilled workforce, all played their part in shaping economics as we know it today. This study explains the conditions originally shaping the science of economics, providing in turn a foundation for an understanding of the way in which this new language transformed public policy.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes