Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Critical Theory and Classroom Talk (The Language and Education Library) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1991
Idioma
Inglés
N° páginas
152
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781853591259

Critical Theory and Classroom Talk (The Language and Education Library) (en Inglés)

Robert Young (Autor) · Multilingual Matters · Tapa Blanda

Critical Theory and Classroom Talk (The Language and Education Library) (en Inglés) - Robert Young

Libro Nuevo

27,41 €

28,85 €

Ahorras: 1,44 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 28 de Mayo y el Jueves 30 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Critical Theory and Classroom Talk (The Language and Education Library) (en Inglés)"

The theory of critique, or 'critical theory', as developed by Habermas and applied to education by Young, is far from being merely negative. It is quite explicitly an optimistic educational theory, in which the hope for rational progress, peace, global understanding and ecological sanity, is celebrated. Now that dogmatic Marxism has been swept into the rubbish bin of history, it may be possible to engage in a less paranoid appraisal of the claims of critical theory — the most revisionist legacy of Marxism. A close look shows it to be eminently practical, democratically-minded and responsible. In this book, Young summarises critical learning theory, shows its relationship to educational research, particularly research on classroom communication, and demonstrates its value for classroom teachers in a variety of 'real-life' classrooms. Far from being a utopian approach, it comes to grips with the everyday problems of teachers in real, imperfect, underfunded schools. Motivation, interest, getting through the work, achieving real understanding and teacher-planner relationships are fully discussed, using classroom transcripts.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes