¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Culture and Cognitive Development: Studies in Mathematical Understanding (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
222
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138967106
N° edición
1

Culture and Cognitive Development: Studies in Mathematical Understanding (en Inglés)

Geoffrey B. Saxe (Autor) · Psychology Press · Tapa Blanda

Culture and Cognitive Development: Studies in Mathematical Understanding (en Inglés) - Saxe, Geoffrey B.

Libro Físico

67,37 €

70,91 €

Ahorras: 3,55 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 19 de Junio y el Martes 02 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Culture and Cognitive Development: Studies in Mathematical Understanding (en Inglés)"

Researchers examining children's mathematics acquisition are now questioning the belief that children learn mathematics principally through formalized, in-school mathematics education. There is increasing evidence that children gain mathematical understanding through their participation in out-of-school cultural practices and that their mathematics only occasionally resembles what they learn in the classroom. Culture and Cognitive Development presents the latest research by Dr. Geoffrey Saxe on this issue. In examinations of the mathematical understandings of child candy sellers in an urban center in northeastern Brazil, Dr. Saxe finds sharp contrasts between mathematics as practiced in school and in real-world settings. In this unique research project he presents a penetrating conceptual treatment of the interplay between culture and cognitive development, filling a void in current research literature. Subjects examined include: the interplay between sociocultural and cognitive developmental processes the differences between math knowledge learned in and out of the classroom the ways math learning in the classroom is modified by children's out-of-school mathematics and, correspondingly, how practical out-of-school mathematics use is modified by formal education

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes