¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Decomposed: The Political Ecology of Music (The mit Press) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
328
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780262537780

Decomposed: The Political Ecology of Music (The mit Press) (en Inglés)

Kyle Devine (Autor) · The Mit Press · Tapa Blanda

Decomposed: The Political Ecology of Music (The mit Press) (en Inglés) - Kyle Devine

Libro Nuevo

28,75 €

30,26 €

Ahorras: 1,51 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 16 de Julio y el Martes 30 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Decomposed: The Political Ecology of Music (The mit Press) (en Inglés)"

The hidden material histories of music.Music is seen as the most immaterial of the arts, and recorded music as a progress of dematerialization―an evolution from physical discs to invisible digits. In Decomposed, Kyle Devine offers another perspective. He shows that recorded music has always been a significant exploiter of both natural and human resources, and that its reliance on these resources is more problematic today than ever before. Devine uncovers the hidden history of recorded music―what recordings are made of and what happens to them when they are disposed of. Devine's story focuses on three forms of materiality. Before 1950, 78 rpm records were made of shellac, a bug-based resin. Between 1950 and 2000, formats such as LPs, cassettes, and CDs were all made of petroleum-based plastic. Today, recordings exist as data-based audio files. Devine describes the people who harvest and process these materials, from women and children in the Global South to scientists and industrialists in the Global North. He reminds us that vinyl records are oil products, and that the so-called vinyl revival is part of petrocapitalism. The supposed immateriality of music as data is belied by the energy required to power the internet and the devices required to access music online. We tend to think of the recordings we buy as finished products. Devine offers an essential backstory. He reveals how a range of apparently peripheral people and processes are actually central to what music is, how it works, and why it matters.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes