¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Developing Formative Assessment in Stem Classrooms (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
144
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032737997
N° edición
1

Developing Formative Assessment in Stem Classrooms (en Inglés)

Grangeat Michel,Harrison Christine,Dolin Jens (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Developing Formative Assessment in Stem Classrooms (en Inglés) - Grangeat Michel,Harrison Christine,Dolin Jens

Libro Físico

157,07 €

165,33 €

Ahorras: 8,27 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 16 de Julio y el Martes 06 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Developing Formative Assessment in Stem Classrooms (en Inglés)"

This book, drawn from the practical experience of the European Assess Inquiry in Science, Technology and Mathematics Education (ASSIST-ME) project, aims to support researchers, teacher educators and teachers in navigating the complex nature of formative assessment. It delves into how formative assessment methods may adapt different features within STEM classroom practices and how formative and summative assessment could be coordinated. The book illustrates how ideas about inquiry and assessment are played out in the classroom, revealing both how the pedagogical approach fits with the assessment choices made and the support that teachers need, to engage with these changes. It both informs and presents some of the challenges related to the uptake and development of inquiry learning in STEM classrooms. The chapters in this volume address three questions: What formative assessment objectives and methods are relevant and appropriate in science education ? How do teachers monitor student learning as it unfolds during inquiry-based teaching-learning sequences? To what extent does a partnership between researchers and teachers make it possible to implement effective assessment methods and acquire relevant professional knowledge? Taken together, they explore how national educational systems can foster and build the systemic support measures and tools that teachers need to integrate assessment into their classroom practices that fit alongside or within their summative assessment practices. The chapters included in this book were originally published in International Journal of Science Education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes