Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Enter the Undead Author (The Fairleigh Dickinson University Press Series in Law, Culture, and the Humanities) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
172
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781683931584

Enter the Undead Author (The Fairleigh Dickinson University Press Series in Law, Culture, and the Humanities) (en Inglés)

George Pate (Autor) · Fairleigh Dickinson University Press · Tapa Dura

Enter the Undead Author (The Fairleigh Dickinson University Press Series in Law, Culture, and the Humanities) (en Inglés) - George Pate

Libro Nuevo

154,27 €

162,39 €

Ahorras: 8,12 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 30 de Mayo y el Martes 18 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Enter the Undead Author (The Fairleigh Dickinson University Press Series in Law, Culture, and the Humanities) (en Inglés)"

Many narratives of theater history suggest that the 1960s marked the start of a turning away from traditional, script-based, playwright-centric production practices. Literary studies in this period began exploring the concept of the "death of the author" along similar lines. But the author refused to die quietly, and authorship reasserts itself in even revolutionary and avant-garde theaters throughout the latter half of the twentieth century. The model of authorship-valorizing individuality, ownership, and originality-serves to maintain traditional modes of production that reproduce and uphold dominant ideologies even when the products created by those modes of production claim to buck tradition or run counter to cultural currents. This ideology of authorship plays a part in playwrights shutting down productions of their own plays, in the privileging of individual authorship over joint authorship even in collaborative genres, and in the insistence on originality even in performance traditions rooted in a shared repertoire. This tension between the theoretical death of the author and the growth of actual authors' abilities to control access to and even in some cases interpretations of their work exposes the deftness with which dominant ideologies and their attendant modes of production can repurpose the aesthetics of even countercultural or revolutionary movements in theater.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes