Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Expanding the Black Film Canon: Race and Genre Across six Decades (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
256
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780700628407

Expanding the Black Film Canon: Race and Genre Across six Decades (en Inglés)

Lisa Doris Alexander (Autor) · University Press Of Kansas · Tapa Blanda

Expanding the Black Film Canon: Race and Genre Across six Decades (en Inglés) - Lisa Doris Alexander

Libro Nuevo

34,88 €

36,72 €

Ahorras: 1,84 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 06 de Junio y el Lunes 10 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Expanding the Black Film Canon: Race and Genre Across six Decades (en Inglés)"

If the sheer diversity of recent hits from Twelve Years a Slave and Moonlight to Get Out, Black Panther, and BlackkKlansman tells us anything, it might be that there’s no such thing as “black film” per se. This book is especially timely, then, in expanding our idea of what black films are and, going back to the 1960s, showing us new and interesting ways to understand them.When critics and scholars write about films from the Blaxploitation movement—such as Cotton Comes to Harlem, Shaft, Superfly, and Cleopatra Jones—they emphasize their importance as films made for black audiences. Consequently, Lisa Doris Alexander points out, a film like the highly popular, Oscar-nominated Blazing Saddles—costarring and co-written by Richard Pryor—is generally left out of the discussion because it doesn’t fit the profile of what a black film of the period should be. This is the kind of categorical thinking that Alexander seeks to broaden, looking at films from the 60s to the present day in the context of their time. Applying insights from black feminist thought and critical race theory to one film per decade, she analyzes what each can tell us about the status of black people and race relations in the United States at the time of its release.By teasing out the importance of certain films excluded from the black film canon, Alexander hopes to expand that canon to include films typically relegated to the category of popular entertainment—and to show how these offer more nuanced representations of black characters even as they confront, negate, or parody the controlling images that have defined black filmic characters for decades.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes