Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Freedom Readers: The African American Reception of Dante Alighieri and the Divine Comedy (William and Katherine Devers Series in Dante and Medieval Italian Literature) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2011
Idioma
Inglés
N° páginas
296
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
1.00
ISBN13
9780268033866
N° edición
1

Freedom Readers: The African American Reception of Dante Alighieri and the Divine Comedy (William and Katherine Devers Series in Dante and Medieval Italian Literature) (en Inglés)

Dennis Looney (Autor) · University Of Notre Dame Press · Tapa Blanda

Freedom Readers: The African American Reception of Dante Alighieri and the Divine Comedy (William and Katherine Devers Series in Dante and Medieval Italian Literature) (en Inglés) - Dennis Looney

Libro Nuevo

45,33 €

47,72 €

Ahorras: 2,39 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Jueves 20 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Freedom Readers: The African American Reception of Dante Alighieri and the Divine Comedy (William and Katherine Devers Series in Dante and Medieval Italian Literature) (en Inglés)"

Freedom Readers: The African American Reception of Dante Alighieri and the Divine Comedy is a literary-historical study of the many surprising ways in which Dante Alighieri and the Divine Comedy have assumed a position of importance in African American culture. Dennis Looney examines how African American authors have read, interpreted, and responded to Dante and his work from the late 1820s to the present. In many ways, the African American reception of Dante follows a recognizable narrative of reception: the Romantic rehabilitation of the author; the late-nineteenth-century glorification of Dante as a radical writer of reform; the twentieth-century modernist rewriting; and the adaptation of the Divine Comedy into the prose of the contemporary novel. But surely it is unique to African American rewritings of Dante to suggest that the Divine Comedy is itself a kind of slave narrative. Only African American “translations” of Dante use the medieval author to comment on segregation, migration, and integration. While many authors over the centuries have learned to articulate a new kind of poetry from Dante’s example, for African American authors attuned to the complexities of Dante’s hybrid vernacular, his poetic language becomes a model for creative expression that juxtaposes and blends classical notes and the vernacular counterpoint in striking ways. Looney demonstrates this appropriation of Dante as a locus for black agency in the creative work of such authors as William Wells Brown, the poet H. Cordelia Ray, Richard Wright, Ralph Ellison, Amiri Baraka, Gloria Naylor, Toni Morrison, and the filmmaker Spencer Williams.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes