¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada From Literacy to Literature: England, 1300-1400 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
314
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.3 x 14.0 x 2.0 cm
Peso
0.41 kg.
ISBN13
9780192856357

From Literacy to Literature: England, 1300-1400 (en Inglés)

Christopher Cannon (Autor) · Oxford University Press, USA · Tapa Blanda

From Literacy to Literature: England, 1300-1400 (en Inglés) - Cannon, Christopher

Libro Nuevo

43,37 €

45,65 €

Ahorras: 2,28 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 25 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 24 de Julio y el Miércoles 07 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "From Literacy to Literature: England, 1300-1400 (en Inglés)"

The first lessons we learn in school can stay with us all our lives, but this was nowhere more true than in the last decades of the fourteenth century when grammar-school students were not only learning to read and write, but understanding, for the first time, that their mother tongue, English, was grammatical. The efflorescence of Ricardian poetry was not a direct result of this change, but it was everywhere shaped by it. This book characterizes this close connection between literacy training and literature, as it is manifest in the fine and ambitious poetry by Gower, Langlandand Chaucer, at this transitional moment. This is also a book about the way medieval training in grammar (or grammatica) shaped the poetic arts in the Middle Ages fully as much as rhetorical training. It answers the curious question of what language was used to teach Latin grammar to the illiterate.It reveals, for the first time, what the surviving schoolbooks from the period actually contain. It describes what form a 'grammar school' took in a period from which no school buildings or detailed descriptions survive. And it scrutinizes the processes of elementary learning with sufficient care toshow that, for the grown medieval schoolboy, well-learned books functioned, not only as a touchstone for wisdom, but as a knowledge so personal and familiar that it was equivalent to what we would now call 'experience'.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes