Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Game Design Deep Dive: Roguelikes (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
120
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780367638191
N° edición
1

Game Design Deep Dive: Roguelikes (en Inglés)

Joshua Bycer (Autor) · Crc Press · Tapa Blanda

Game Design Deep Dive: Roguelikes (en Inglés) - Joshua Bycer

Libro Nuevo

47,49 €

49,99 €

Ahorras: 2,50 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 29 de Mayo y el Lunes 03 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Game Design Deep Dive: Roguelikes (en Inglés)"

Game Design Deep Dive: Roguelikes examines the history and rise of the often-confusing roguelike genre. Despite being more than 30 years old, the roguelike genre remains a mystery to a lot of consumers and developers. Procedural generation, or having the game generate content, has been a cornerstone and point of complexity since its inception. The 2010s saw an explosion of new designs and examples, along with a debate about what a roguelike is. The genre found its way back to mainstream audiences with the award-winning Demon’s Souls and Dark Souls. Since then, roguelikes have revolutionized the way we see and design games. Author and game design critic Joshua Bycer explains the differences between the various roguelike designs and give a detailed blueprint showing what makes the best ones work. The first of its kind talking about the roguelike genre Examines the design and methodology of roguelike games and the different variations A high-level discussion and breakdown of procedural and random content generation Joshua Bycer is a game design critic with more than seven years of experience critically analyzing game design and the industry itself. In that time, through Game-Wisdom, he has interviewed hundreds of game developers and members of the industry about what it means to design video games. He is also a public speaker and presenter at schools and libraries on game design and game development.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes