Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Gender-Inclusive Higher Education in Tanzania: Transforming Academia (Routledge Studies on Gender and Sexuality in Africa) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
216
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032749372
N° edición
1

Gender-Inclusive Higher Education in Tanzania: Transforming Academia (Routledge Studies on Gender and Sexuality in Africa) (en Inglés)

Murphy Susan P.,Urio Perpetua John (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Gender-Inclusive Higher Education in Tanzania: Transforming Academia (Routledge Studies on Gender and Sexuality in Africa) (en Inglés) - Murphy Susan P.,Urio Perpetua John

Libro Nuevo

167,91 €

176,75 €

Ahorras: 8,84 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 18 de Junio y el Lunes 01 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Gender-Inclusive Higher Education in Tanzania: Transforming Academia (Routledge Studies on Gender and Sexuality in Africa) (en Inglés)"

Whilst there is an extensive body of research exploring the barriers to gender equality and female empowerment in high-income states, there are far fewer systematic analyses within lower-income settings. This book draws on extensive empirical data to analyse gender mainstreaming and gender transformative actions in Tanzanian higher education.The book maps the practical landscape of gender mainstreaming across 14 universities in Tanzania, and the theoretical landscape of African theories of masculinities and femininities underpinning educational institutions and practices. It then assesses the Gender Awareness and Transformation through Education project, which was designed to support the development of gender expertise and capacities in research and education at one specific institution, across both its administrative and academic units. Current and future academics at Dar es Salaam University College of Education were trained in gender-based research and education, and a strategic plan was developed to guide in the establishment of a Gender Research Centre that will provide gender expertise in research and teaching to the College; and, over time, to other HEIs nationally and regionally. By bringing together real-world insights from action-based research, the book demonstrates the impact of real-time social change and gender transformation, with implications both for Tanzania and beyond.Bringing novel empirical insights and policy recommendations, this book will be of interest to researchers and policy makers across the fields of gender studies, education, and African studies.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes