Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada harmony: a psychoacoustical approach (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2011
Idioma
Inglés
N° páginas
212
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.2 cm
Peso
0.32 kg.
ISBN
3642748333
ISBN13
9783642748332

harmony: a psychoacoustical approach (en Inglés)

Richard Parncutt (Autor) · Springer · Tapa Blanda

harmony: a psychoacoustical approach (en Inglés) - Parncutt, Richard

Libro Nuevo

183,96 €

193,64 €

Ahorras: 9,68 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 70 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 30 de Mayo y el Martes 18 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "harmony: a psychoacoustical approach (en Inglés)"

My first encounter with the theory of harmony was during my last year at school (1975). This fascinating system of rules crystallized the intuitive knowledge of harmony I had acquired from years of piano playing, and facilitated memorization, transcription, arrangement and composition. For the next five years, I studied music (piano) and science (Physics) at the Univer- sity of Melbourne. This "strange combination" started me wondering about the origins of those music theory "rules". To what extent were they determined or influenced by physics? mathematics? physiology? conditioning? In 1981, the supervisor of my honours project in musical acoustics, Neville Fletcher, showed me an article entitled "Pitch, consonance, and harmony", by a certain Ernst Terhardt of the Technical University of Munich. By that stage, I had devoured a considerable amount of (largely unsatisfactory) material on the nature and origins of harmony, which enabled me to recognize the significance of Terhardt's article. But it was not until I arrived in Munich the following year (on Terhardt's invitation) that I began to appreciate the conse- quences of his "psychoacoustical" approach for the theory of harmony. That is what this book is about. The book presents Terhardt's work against the broad context of music perception research, past and present. Music perception is a multidisciplinary mixture of physics, psychology and music. Where different theoretical ap- proaches appear contradictory, I try to show instead that they complement and enrich one another.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes