¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Humanizing Childhood in Early Twentieth-Century Spain (Studies in Hispanic and Lusophone Cultures) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
322
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781781885413

Humanizing Childhood in Early Twentieth-Century Spain (Studies in Hispanic and Lusophone Cultures) (en Inglés)

Anna Kathryn Kendrick (Autor) · Legenda · Tapa Dura

Humanizing Childhood in Early Twentieth-Century Spain (Studies in Hispanic and Lusophone Cultures) (en Inglés) - Anna Kathryn Kendrick

Libro Nuevo

130,27 €

137,12 €

Ahorras: 6,86 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 09 de Julio y el Viernes 26 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Humanizing Childhood in Early Twentieth-Century Spain (Studies in Hispanic and Lusophone Cultures) (en Inglés)"

During the early twentieth century, a neo-humanist education reform burgeoned in Spain. Building upon the new science of child study, known as paidology, Spanish educators joined colleagues around the world in reading works by María Montessori, Édouard Claparède, Jean Piaget, John Dewey and other pioneers. Intellectuals such as Miguel de Unamuno, José Ortega y Gasset and contemporaries sought to contrast a degraded, positivist pedagogy with a humanistic, phenomenological understanding of the child. Education, they claimed, must adapt to the child’s developing body and mind.Bringing together readings of Spanish intellectuals and New Education theorists, Anna Kathryn Kendrick argues that Spanish pedagogues drew upon, and in part secularized, ’catholic’ notions of wholeness and totality. Analysing contemporaneous essays, avant-garde art, teachers’ manuals, intelligence tests, and children’s creative production during the period 1918–1936, she contends that new scientific and philosophical theories had not only intellectual but also practical consequences which were to shape an entire generation in Spain before the Civil War.Anna Kathryn Kendrick is Director of Global Awards and Visiting Assistant Professor of Literature at NYU Shanghai.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes