¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Immersive Cartography and Post-Qualitative Inquiry: A Speculative Adventure in Research-Creation (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
184
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780367418359
N° edición
1

Immersive Cartography and Post-Qualitative Inquiry: A Speculative Adventure in Research-Creation (en Inglés)

David Rousell (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Immersive Cartography and Post-Qualitative Inquiry: A Speculative Adventure in Research-Creation (en Inglés) - David Rousell

Libro Nuevo

45,12 €

47,49 €

Ahorras: 2,37 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 2 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Jueves 13 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Immersive Cartography and Post-Qualitative Inquiry: A Speculative Adventure in Research-Creation (en Inglés)"

Immersive Cartography and Post-Qualitative Inquiry introduces immersive cartography as a transdisciplinary approach to social inquiry in an age of climate change and technological transformation. Drawing together innovative theories and practices from the environmental arts, process philosophy, education studies, and posthumanism, the book frames immersive cartography as a speculative adventure that gradually transformed the physical and conceptual architectures of a university environment. The philosophical works of Alfred North Whitehead, Gilles Deleuze, and Felix Guattari are touchstones throughout the book, seeding the development of concepts that re-imagine the university through a more-than-human ecology of experience. Illustrated by detailed examples from Rousell’s artistic interventions and pedagogical experiments in university learning environments, the book offers new conceptual and practical tools for navigating the ontological turn across the social sciences, arts, and humanities. Rousell’s wide-ranging and detailed analysis of pedagogical encounters resituates learning as an affective and environmentally distributed process, proposing a "trans-qualitative" ethics and aesthetics of inquiry that is orientated toward processual relations and events. As a foothold for a new generation of scholarship in the social sciences, this book opens new directions for research across the fields of post-qualitative inquiry, art and aesthetics, critical university studies, affect theory, and the posthumanities.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes