¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Inventing the Spectator: Subjectivity and the Theatrical Experience in Early Modern France (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
304
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
21.6 x 14.5 x 2.5 cm
Peso
0.50 kg.
ISBN13
9780198701613
N° edición
1

Inventing the Spectator: Subjectivity and the Theatrical Experience in Early Modern France (en Inglés)

Joseph Harris (Autor) · Oxford University Press, USA · Tapa Dura

Inventing the Spectator: Subjectivity and the Theatrical Experience in Early Modern France (en Inglés) - Harris, Joseph

Libro Físico

198,15 €

208,58 €

Ahorras: 10,43 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 94 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 26 de Junio y el Lunes 15 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Inventing the Spectator: Subjectivity and the Theatrical Experience in Early Modern France (en Inglés)"

During the seventeenth and eighteenth centuries, France became famous -- notorious even -- across Europe for its ambitious attempts to codify and theorise a system of universally valid dramatic 'rules'. So fundamental and formative was this 'classical' conception of drama that it still underpins our modern conception of theatre today. Yet rather than rehearsing familiar arguments about plays, Inventing the Spectator reads early modern France's dramatic theory against the grain, tracing instead the profile and characteristics of the spectator that these arguments imply: the living, breathing individual in whose mind, senses, and experience the theatre comes to life. In so doing, Joseph Harris raises numerous questions -- of imagination and illusion, reason and emotion, vision and aurality, to name but a few -- that strike at the very heart of human psychology, cognition, and experience. Bridging the gap between literary and theatre studies, history of psychology, and intellectualhistory, Inventing the Spectator thus reconstructs the theatre spectator's experience as it was understood and theorised within French dramatic theory between the Renaissance and the Revolution. It explores early modern spectatorship through three main themes (illusion and the senses; pleasure and narrative; interest and identification) and five key dramatic theoreticians (d'Aubignac, Corneille, Dubos, Rousseau, and Diderot). As it demonstrates, the period's dramatic rules are at heart rules of psychology, cognition, and affect that emerged out of a complex dialogue with human subjectivity in all its richness.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes