¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Latinas Leading Schools (Hispanics in Education and Administration) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
226
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.4 cm
Peso
0.49 kg.
ISBN13
9781648023583

Latinas Leading Schools (Hispanics in Education and Administration) (en Inglés)

Melissa A. Martinez (Ilustrado por) · Sylvia Méndez-Morse (Ilustrado por) · Information Age Publishing · Tapa Dura

Latinas Leading Schools (Hispanics in Education and Administration) (en Inglés) - Martinez, Melissa A. ; Méndez-Morse, Sylvia

Libro Nuevo

139,28 €

146,61 €

Ahorras: 7,33 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 72 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 21 de Junio y el Miércoles 10 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Latinas Leading Schools (Hispanics in Education and Administration) (en Inglés)"

As the first scholarly book of its kind, this edited volume brings together educational leadership scholars and practitioners from across the country whose research focuses on the unique contributions and struggles that Latinas across the diaspora face while leading in schools and districts. The limited though growing scholarship on Latina administrators indicates their assets, particularly those rooted in their sociocultural, linguistic, and racial/ethnic backgrounds, their cultura, are undervalued in research and practice (Hernandez & Murakami, 2016; Martinez, Rivera, & Marquez, 2019; Méndez-Morse, 2000; Méndez-Morse, Murakami, Byrne-Jimenez, & Hernandez, 2015). At the same time, Latina administrators have reported challenges related to: isolation (Hernandez & Murakami, 2016), a lack of mentoring (Méndez-Morse, 2004), resistance from those who expect a more linear, hierarchical form of leadership (Gonzales, Ulloa, & Muñoz, 2016), balancing varying professional and personal roles and aspirations (Murakami-Ramalho, 2008), as well as racism, sexism, and ageism (Bagula, 2016; Martinez, Marquez, Cantú, & Rocha, 2016). The impetus for this book is to acknowledge, explore, theorize, and expand our understanding of how Latinas' success as school and district leaders is informed by such gifts, including their prioritizing of familia and communidad, relationship building, reciprocity, and advocacy, in the face of such challenges. Thus, this volume covers four topical areas: 1) Testimonies and reflections from the field/Testimonios y reflexiones del campo, 2) Leading in relationship, comadrismo, with and for community/Liderazgo en relación, comadrismo, con y para la comunidad, 3) School community leaders(hip)/Lider(azgo) escolar y comunitario 4) Learning from the experiences of others/Aprendiendo de las experiencias de otras.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes