Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Leadership and Literacy: Principals, Partnerships and Pathways to Improvement (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2017
Idioma
Inglés
N° páginas
209
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9783319542973
N° edición
1

Leadership and Literacy: Principals, Partnerships and Pathways to Improvement (en Inglés)

Neil Dempster; Tony Townsend; Greer Johnson (Autor) · Springer · Tapa Dura

Leadership and Literacy: Principals, Partnerships and Pathways to Improvement (en Inglés) - Neil Dempster; Tony Townsend; Greer Johnson

Libro Nuevo

170,18 €

179,14 €

Ahorras: 8,96 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 86 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 14 de Junio y el Miércoles 03 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Leadership and Literacy: Principals, Partnerships and Pathways to Improvement (en Inglés)"

This book focuses on what school leaders need to know and understand about leadership for learning, and for learning to read in particular. It brings together theory, research and practice on leadership for literacy. The book reports on the findings from six studies that followed school principals from their involvement in a professional learning program consisting of five modules on leadership and the teaching of reading, to implementation action in their schools. It describes how they applied a range of strategies to create leadership partnerships with their teachers, pursuing eight related dimensions from a Leadership for Learning framework or blueprint. The early chapters of the book feature the use of practical tools as a focus for leadership activity. These chapters consider, for example, how principals and teachers can develop deeper understandings of their schools' contexts; how professional discussions can be conducted with a process called `disciplined dialogue'; and how principals might encourage approaches to shared leadership with their teachers. The overall findings presented in this book emphasise five positive positions on leadership for learning to read: the importance of an agreed moral purpose; sharing leadership for improvement; understanding what learning to read involves; implementing and evaluating reading interventions; and recognising the need for support for leaders' learning on-the-job.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes