Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Music, Postcolonialism, and Gender: The Construction of Irish National Identity, 1724–1874 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2005
Idioma
Inglés
N° páginas
344
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0268025789
ISBN13
9780268025786
N° edición
1

Music, Postcolonialism, and Gender: The Construction of Irish National Identity, 1724–1874 (en Inglés)

Leith Davis (Autor) · University Of Notre Dame Press · Tapa Blanda

Music, Postcolonialism, and Gender: The Construction of Irish National Identity, 1724–1874 (en Inglés) - Leith Davis

Libro Nuevo

48,35 €

50,90 €

Ahorras: 2,54 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 31 de Mayo y el Miércoles 19 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Music, Postcolonialism, and Gender: The Construction of Irish National Identity, 1724–1874 (en Inglés)"

In Music, Postcolonialism, and Gender, Leith Davis studies the construction of Irish national identity from the early eighteenth until the mid-nineteenth centuries, focusing in particular on how texts concerning Irish music, as well as the social settings within which those texts emerged, contributed to the imagining of Ireland as "the Land of Song." Through her considerations of Irish music collections by the Neals, Edward Bunting, and George Petrie; antiquarian tracts and translations by Joseph Cooper Walker, Charlotte Brooke, and James Hardiman; and lyrics and literary works by Sidney Owenson, Thomas Moore, Samuel Lover, and Dion Boucicault, Davis suggests that music served as an ideal means through which to address the ambiguous and ever-changing terms of the colonial relationship between Ireland and England. Davis also explores the gender issues so closely related to the discourses on both music and national identity during the time, and the influence of print culture and consumer capitalism on the representation of Irish music at home and abroad. She argues that the emergence of a mass market for culture reconfigured the gendered ambiguities already inherent in the discourses on Irish music and identity. Davis's book will appeal to scholars within Irish studies, postcolonial studies, gender studies, print culture, new British history, eighteenth- and nineteenth-century studies, and ethnomusicology.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes