Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Philosophers as Educational Reformers (International Library of the Philosophy of Education Volume 10): The Influence of Idealism on British Educational Thought (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
338
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780415564748

Philosophers as Educational Reformers (International Library of the Philosophy of Education Volume 10): The Influence of Idealism on British Educational Thought (en Inglés)

Peter Gordon John White (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Philosophers as Educational Reformers (International Library of the Philosophy of Education Volume 10): The Influence of Idealism on British Educational Thought (en Inglés) - Peter Gordon John White

Libro Físico

224,18 €

235,98 €

Ahorras: 11,80 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 12 de Junio y el Martes 25 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Philosophers as Educational Reformers (International Library of the Philosophy of Education Volume 10): The Influence of Idealism on British Educational Thought (en Inglés)"

This volume assesses how far the ideas and achievements of the 19th century British Idealist philosophical reformers are still important for us today when considering fundamental questions about the structure and objectives of the education system in England and Wales. Part 1 examines those ideas of the Idealists, especially T. H. Green, which had most bearing on the educational reforms carried out between 1870 and the 1920s and traces their connection with the philosophy and educational theory of Hegel and other post-Kantians. Part 2 is an historical survey, concentrating on the innovations in the organization and contents of education in England and Wales brought about by the administrators and educationists educated in philosophical idealism. Part 3 considers what relevance the philosophical and practical ideas of this interconnected group of reformers have to education today.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes