Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Post-Fordist Cinema: Hollywood Auteurs and the Corporate Counterculture (Film and Culture Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780231183710

Post-Fordist Cinema: Hollywood Auteurs and the Corporate Counterculture (Film and Culture Series) (en Inglés)

Jeff Menne (Autor) · Columbia University Press · Tapa Blanda

Post-Fordist Cinema: Hollywood Auteurs and the Corporate Counterculture (Film and Culture Series) (en Inglés) - Jeff Menne

Libro Nuevo

52,48 €

55,24 €

Ahorras: 2,76 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 61 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 27 de Junio y el Jueves 11 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Post-Fordist Cinema: Hollywood Auteurs and the Corporate Counterculture (Film and Culture Series) (en Inglés)"

The New Hollywood boom of the late 1960s and 1970s is celebrated as a time when maverick directors bucked the system. Against the backdrop of counterculture sensibilities and the prominence of auteur theory, New Hollywood directors such as Robert Altman and Francis Ford Coppola seemed to embody creative individualism. In Post-Fordist Cinema, Jeff Menne rewrites the history of this period, arguing that auteur theory served to reconcile directors to Hollywood's corporate project. Menne traces the surprising affinities between auteur theory and management gurus such as Peter Drucker, who envisioned a more open and flexible corporate style. In founding production companies, New Hollywood filmmakers took part in the creation of new corporate models that emphasized entrepreneurial creativity. For firms such as Kirk Douglas's Bryna Productions, Altman's Lion's Gate Films, the Zanuck-Brown Company, and BBS Productions, the counterculture ethos limbered up the studio system's sclerotic production process--with striking parallels to how management theory conceived of the role of the individual within the firm. Menne offers insightful readings of how films such as Lonely Are the Brave, Brewster McCloud, Jaws, and The King of Marvin Gardens narrate the conditions in which they were created, depicting shifting notions of work and corporate structure. While auteur theory allowed directors to cast themselves as independent creators, Menne argues that its most consequential impact came as a management doctrine. An ambitious rethinking of New Hollywood, Post-Fordist Cinema sheds new light on the cultural myth of the great director and the birth of the "creative economy."

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes