Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Redskins: Insult and Brand (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
258
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.5 cm
Peso
0.38 kg.
ISBN13
9781496213471
N° edición
N/A

Redskins: Insult and Brand (en Inglés)

C. Richard King (Autor) · University of Nebraska Press · Tapa Blanda

Redskins: Insult and Brand (en Inglés) - King, C. Richard

Libro Nuevo

22,60 €

23,79 €

Ahorras: 1,19 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 05 de Junio y el Lunes 24 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Redskins: Insult and Brand (en Inglés)"

The Washington Redskins franchise remains one of the most valuable in professional sports, in part because of its easily recognizable, popular, and profitable brand. And yet "redskins" is a derogatory name for American Indians. Prominent journalists, politicians, and former players have publicly spoken out against the use of Redskins as the name of the team. The number of grassroots campaigns to change the name has risen in recent years despite the current team owner's assertion that the team will never do so. The NFL, for its part, actively defends the name and supports it in court. Redskins: Insult and Brand examines how the ongoing struggle over the team name raises important questions about how white Americans perceive American Indians, about the cultural power of consumer brands, and about continuing obstacles to inclusion and equality. C. Richard King examines the history of the team's name, the evolution of the term "redskin," and the various ways in which people both support and oppose its use today. King's hard-hitting approach to the team's logo and mascot exposes the disturbing history of a moniker's association with the NFL--a multibillion-dollar entity that accepts public funds--as well as popular attitudes toward Native Americans today.C. Richard King is a professor and chair of humanities, history, and social sciences at Columbia College Chicago. He is the author or editor of more than a dozen books, including Team Spirits: The Native American Mascots Controversy (Nebraska, 2001) and Native Athletes in Sport and Society: A Reader (Nebraska, 2006).

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes