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portada Slavery and Colonial Rule in French West Africa (African Studies) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1998
Idioma
Inglés
N° páginas
382
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.7 x 2.8 cm
Peso
0.72 kg.
ISBN
0521593247
ISBN13
9780521593243

Slavery and Colonial Rule in French West Africa (African Studies) (en Inglés)

Martin A. Klein (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Dura

Slavery and Colonial Rule in French West Africa (African Studies) (en Inglés) - Klein, Martin A.

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Reseña del libro "Slavery and Colonial Rule in French West Africa (African Studies) (en Inglés)"

Using oral sources, as well as official and missionary archives, Martin Klein describes the history of slavery during the nineteenth and twentieth centuries in three former French colonies. He considers the impact of the Atlantic slave trade and the evolution of slavery both before the French and under their rule. While he discusses French policy, the main focus of the book is the constantly changing relationships between slave and master, and the attempts on the part of slaves to seek freedom, or autonomy where they remained in servitude.

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