Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Social and Dialogic Thinking and Learning in Special Education (Routledge Research in Special Educational Needs) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
214
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032007168
N° edición
1

Social and Dialogic Thinking and Learning in Special Education (Routledge Research in Special Educational Needs) (en Inglés)

Karen A. Erickson; Charna D’ardenne; Nitasha M. Clark; David A. Koppenhaver (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Social and Dialogic Thinking and Learning in Special Education (Routledge Research in Special Educational Needs) (en Inglés) - Karen A. Erickson; Charna D’Ardenne; Nitasha M. Clark; David A. Koppenhaver

Libro Físico

173,00 €

182,10 €

Ahorras: 9,11 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 23 de Mayo y el Miércoles 05 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Social and Dialogic Thinking and Learning in Special Education (Routledge Research in Special Educational Needs) (en Inglés)"

Drawing on a three-year post-critical ethnography, this volume counters deficit-based notions of disability to present a new social and dialogic theory of thinking and learning for students with significant support needs. Dismantling ideas around ableism/disableism, Social and Dialogic Thinking and Learning offers a uniquely theoretical and conceptual contribution to special education and capability research. Illustrating how students exhibit varied practical, social, and creative abilities, possess agency and perform identity, chapters present a challenge to the restrictive ways in which disability is constructed through prescriptive forms of teacher-student interaction and instruction. The text ultimately offers a powerful re-imagining of how educators and researchers can perceive, observe, and respond to students beyond current institutional and cultural norms. This text will benefit researchers, academics, and educators with an interest in inclusion and special educational needs, disability studies, and the theories of learning more broadly. Those specifically interested in educational psychology and the study of severe, profound, and multiple learning difficulties will also benefit from this book.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes