¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Sounding the Color Line (The new Southern Studies) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2015
Idioma
Inglés
N° páginas
224
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780820347370

Sounding the Color Line (The new Southern Studies) (en Inglés)

Erich Nunn (Autor) · The University Of Georgia Press · Tapa Blanda

Sounding the Color Line (The new Southern Studies) (en Inglés) - Erich Nunn

Libro Físico

45,14 €

47,52 €

Ahorras: 2,38 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 18 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Miércoles 31 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Sounding the Color Line (The new Southern Studies) (en Inglés)"

Sounding the Color Line explores how competing understandings of the U.S. South in the first decades of the twentieth century have led us to experience musical forms, sounds, and genres in racialized contexts. Yet, though we may speak of white or black music, rock or rap, sounds constantly leak through such barriers. A critical disjuncture exists, then, between actual interracial musical and cultural forms on the one hand and racialized structures of feeling on the other. This is nowhere more apparent than in the South. Like Jim Crow segregation, the separation of musical forms along racial lines has required enormous energy to maintain. How, asks Nunn, did the protocols structuring listeners' racial associations arise? How have they evolved and been maintained in the face of repeated transgressions of the musical color line? Considering the South as the imagined ground where conflicts of racial and national identities are staged, this book looks at developing ideas concerning folk song and racial and cultural nationalism alongside the competing and sometimes contradictory workings of an emerging culture industry. Drawing on a diverse archive of musical recordings, critical artifacts, and literary texts, Nunn reveals how the musical color line has not only been established and maintained but also repeatedly crossed, fractured, and reformed. This push and pull-between segregationist cultural logics and music's disrespect of racially defined boundaries-is an animating force in twentieth-century American popular culture.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes