Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Sport Business Analytics: Using Data to Increase Revenue and Improve Operational Efficiency (Data Analytics Applications) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
260
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.2 x 1.3 cm
Peso
0.43 kg.
ISBN13
9781032339818
N° edición
1

Sport Business Analytics: Using Data to Increase Revenue and Improve Operational Efficiency (Data Analytics Applications) (en Inglés)

C. Keith Harrison (Ilustrado por) · Scott Bukstein (Ilustrado por) · Auerbach Publications · Tapa Blanda

Sport Business Analytics: Using Data to Increase Revenue and Improve Operational Efficiency (Data Analytics Applications) (en Inglés) - Harrison, C. Keith ; Bukstein, Scott

Libro Nuevo

47,49 €

49,99 €

Ahorras: 2,50 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 27 de Mayo y el Jueves 30 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Sport Business Analytics: Using Data to Increase Revenue and Improve Operational Efficiency (Data Analytics Applications) (en Inglés)"

Developing and implementing a systematic analytics strategy can result in a sustainable competitive advantage within the sport business industry. This timely and relevant book provides practical strategies to collect data and then convert that data into meaningful, value-added information and actionable insights. Its primary objective is to help sport business organizations utilize data-driven decision-making to generate optimal revenue from such areas as ticket sales and corporate partnerships. To that end, the book includes in-depth case studies from such leading sports organizations as the Orlando Magic, Tampa Bay Buccaneers, Duke University, and the Aspire Group.The core purpose of sport business analytics is to convert raw data into information that enables sport business professionals to make strategic business decisions that result in improved company financial performance and a measurable and sustainable competitive advantage. Readers will learn about the role of big data and analytics in: Ticket pricing Season ticket member retention Fan engagement Sponsorship valuation Customer relationship management Digital marketing Market research Data visualization. This book examines changes in the ticketing marketplace and spotlights innovative ticketing strategies used in various sport organizations. It shows how to engage fans with social media and digital analytics, presents techniques to analyze engagement and marketing strategies, and explains how to utilize analytics to leverage fan engagement to enhance revenue for sport organizations.Filled with insightful case studies, this book benefits both sports business professionals and students. The concluding chapter on teaching sport analytics further enhances its value to academics.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes