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portada Testing Monetarism (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
246
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.6 cm
Peso
0.54 kg.
ISBN13
9781472514066

Testing Monetarism (en Inglés)

Meghnad Desai (Autor) · Bloomsbury Academic · Tapa Dura

Testing Monetarism (en Inglés) - Desai, Meghnad

Libro Nuevo

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  • Estado: Nuevo
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Reseña del libro "Testing Monetarism (en Inglés)"

Testing Monetarism pursues the complex question of the nature of the controversy surrounding monetarist theory and evidence, and the reasons for the persistence of this controversy. The theory of monetarism is examined in its old guise as the Quantity Theory of Money, and subsequent chapters look at the evolution of the theory to its present form in the period since the 1950's, and Desai weaves together issues of theory with those of econometric evidence. He looks in turn at major predictions of monetarism, critically examining the claims made in the literature in the light of his discussion of the methodology of testing theories and highlights flaws in the empirical data surrounding monetarism.

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El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

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