Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada the catalan immersion program: a european point of view (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1991
Idioma
Inglés
N° páginas
128
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.0 cm
Peso
0.36 kg.
ISBN
0893917478
ISBN13
9780893917470

the catalan immersion program: a european point of view (en Inglés)

Josep Maria Artigal (Autor) · Ablex Publishing Corporation · Tapa Dura

the catalan immersion program: a european point of view (en Inglés) - Artigal, Josep Maria

Libro Nuevo

111,83 €

117,72 €

Ahorras: 5,89 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Jueves 20 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "the catalan immersion program: a european point of view (en Inglés)"

This book describes an immersion program (school education conducted in a language different from that used at home) from a psycholinguistic, sociolinguistic and methodological view. The research is based on the more than 70,000 children in the Catalan immersion program, and the characteristic features of this program have relevance to researchers and practitioners in other countries. The book begins by describing the conditions to be fulfilled by any immersion program in order to be of benefit to the children taking part in it. As assessment is made as to how experiments carried out in Catalonia meet these basic prerequisites. The book then examines the specific characteristics of the immersion program in Catalonia. Two features are singled out for particular attention: the low sociocultural background of the pupils and the early age, 3-4 years, of the children when the program begins. By analyzing these two variables, the author is able to revise certain theoretical and methodological aspects of second language learning-the prime role often attributed to comprehension over production and the hypothesis that a threshold level of mastery of LI (home language) is needed to gain access to the second language. The book describes a process whereby L2 is acquired in such a way as to permit meaningful and effective comprehension and production in the new language from the very outset stressing that L2 is learned as it is used instead of being learned first and used later.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes