Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Folkstories of Children (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1981
Idioma
Inglés
N° páginas
328
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0812211081
ISBN13
9780812211085
N° edición
1

The Folkstories of Children (en Inglés)

Brian Sutton-Smith (Autor) · University Of Pennsylvania Press · Tapa Blanda

The Folkstories of Children (en Inglés) - Brian Sutton-Smith

Libro Nuevo

28,60 €

30,11 €

Ahorras: 1,51 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 07 de Junio y el Martes 11 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Folkstories of Children (en Inglés)"

What prompts children to tell stories? What does the word "story" mean to a child at two or five years of age? The Folkstories of Children, first published in 1981, features nearly five hundred stories that were volunteered by fifty children between the ages of two and ten and transcribed word for word. The stories are organized chronologically by the age of the teller, revealing the progression of verbal competence and the gradual emergence of staging and plot organization. Many stories told by two-year-olds, for example, have only beginnings with no middle or end; the "narrative" is held together by rhyme or alliteration. After the age of three or four, the same children tell stories that feature a central character and a narrative arc. The stories also exhibit each child's growing awareness and management of his or her environment and life concerns. Some children see their stories as dialogues between teller and audience, others as monologues expressing concerns about fate and the forces of good and evil.Brian Sutton-Smith discusses the possible origins of the stories themselves: folktales, parent and teacher reading, media, required writing of stories in school, dreams, and play. The notes to each chapter draw on this context as well as folktale analysis and child development theory to consider why and how the stories take their particular forms. The Folkstories of Children provides valuable evidence and insight into the ways children actively and inventively engage language as they grow.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes