Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Human Problem in Schools (1938): A Psychological Study Carried out on Behalf of the Girls' Public day School Trust (Routledge Revivals) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781138491458

The Human Problem in Schools (1938): A Psychological Study Carried out on Behalf of the Girls' Public day School Trust (Routledge Revivals) (en Inglés)

Marion Milner (Autor) · Routledge Chapman Hall · Tapa Blanda

The Human Problem in Schools (1938): A Psychological Study Carried out on Behalf of the Girls' Public day School Trust (Routledge Revivals) (en Inglés) - Marion Milner

Libro Nuevo

38,46 €

40,48 €

Ahorras: 2,02 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 02 de Julio y el Martes 23 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Human Problem in Schools (1938): A Psychological Study Carried out on Behalf of the Girls' Public day School Trust (Routledge Revivals) (en Inglés)"

Published in 1938, this book documents a psychological study carried out on behalf of the Girls' Public Day School Trust. Comprising 25 schools, the trust set the standard for girls' education for the first decade of the twentieth century and the pioneering study was set to serve the cause of national education. Marion Milner documents the study and her findings across four sections with topics covered including: intelligence testing, classroom observations, interpretation of material, varying effects of the environment and interviewing techniques. Sections also discuss practical implications from the research, and the importance of the psychologist in the classroom. This book provides a detailed study of mental development and education in adolescent girls in the 1930's as well as considering how important it can be to have a psychologist in the classroom. An original study that will still be of interest to researchers and academics in the fields of education, psychology and gender studies today.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes