Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada the measurement of verbal information in psychology and education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Traducido por
Editorial
Año
2011
Idioma
Inglés
N° páginas
188
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.2 cm
Peso
0.31 kg.
ISBN
3642656390
ISBN13
9783642656392

the measurement of verbal information in psychology and education (en Inglés)

Klaus Weltner (Autor) · Barbara M. Crook (Traducido por) · Springer · Tapa Blanda

the measurement of verbal information in psychology and education (en Inglés) - Crook, Barbara M. ; Weltner, Klaus

Libro Nuevo

77,81 €

81,91 €

Ahorras: 4,10 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 12 de Junio y el Lunes 01 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "the measurement of verbal information in psychology and education (en Inglés)"

Information theory and cybernetics have developed along somewhat different lines in Europe and in the U. S. A. This book is to be seen as a contribution towards bridging the gap. Anyone who seeks to apply information theory in the fields of education and psychology very soon comes up against a central diffi- culty: in the form in which it was developed by Shannon information theory excludes the semantic aspect. This problem is fundamental for in education, as in psychology, the semantic aspect is the very heart of the matter. Thus, while Attneave, Miller and Quastler, among others, successfully employed the concepts and units of measurement of in- formation theory in the interpretation of the findings of experimental psychology, they were obliged to restrict their work to its syntactic and statistical aspects. Before we can make use of the methods and results of information we have to solve the central problem: How can theory in actual teaching, we measure the semantic information of a verbal message? The only way to do this is by extending the theory. A special concept has been deve- loped for this purpose: subjective information. In place of an objectively measurable quantity (frequency of sign sequences) we set an empirically determined one: the subjective probability with which the recipient expects a certain sign sequence.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes