¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Operatic and the Everyday in Postwar Italian Film Melodrama (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2015
Idioma
Inglés
N° páginas
240
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781474402866
N° edición
1

The Operatic and the Everyday in Postwar Italian Film Melodrama (en Inglés)

Louis Bayman (Autor) · Edinburgh University Press · Tapa Blanda

The Operatic and the Everyday in Postwar Italian Film Melodrama (en Inglés) - Louis Bayman

Libro Nuevo

58,34 €

61,41 €

Ahorras: 3,07 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 04 de Julio y el Martes 23 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Operatic and the Everyday in Postwar Italian Film Melodrama (en Inglés)"

GBS_insertPreviewButtonPopup(['ISBN:9780748656431','ISBN:9780748656424']); Melodrama - the key cinematic form of post-war Italy, central to popular life and the dramatic arts Read and download the introduction for free here (pdf) Italian cinemas after the war were filled by audiences who had come to watch domestically-produced films of passion and pathos. These highly emotional and consciously theatrical melodramas posed moral questions with stylish flair, redefining popular ways of feeling about romance, family, gender, class, Catholicism, Italy, and feeling itself. The Operatic and the Everyday in Postwar Italian Film Melodrama argues for the centrality of melodrama to Italian culture. It uncovers a wealth of films rarely discussed before including family melodramas, the crime stories of neorealismo popolare and opera films, and provides interpretive frameworks that position them in wider debates on aesthetics and society. The book also considers the well-established topics of realism and arthouse auteurism, and re-thinks film history by investigating the presence of melodrama in neorealism and post-war modernism. It places film within its broader cultural context to trace the connections of canonical melodramatists like Visconti and Matarazzo to traditions of opera, the musical theatre of the sceneggiata, visual arts, and magazines. In so doing it seeks to capture the artistry and emotional experiences found within a truly popular form. Key Features Connects less established areas of research such as popular neorealism to more well-known subjects such as domestic melodrama Provides an analysis of cineopera or opera film Helps to pioneer the area of popular Italian cinema Contributes to both Italian Studies and Film Studies

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes