Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Oxford Handbook of Timbre (Oxford Handbooks) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
744
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
25.4 x 18.0 x 4.3 cm
Peso
1.38 kg.
ISBN13
9780190637224

The Oxford Handbook of Timbre (Oxford Handbooks) (en Inglés)

Alexander Rehding (Autor) · Emily I. Dolan (Autor) · Oxford University Press, USA · Tapa Dura

The Oxford Handbook of Timbre (Oxford Handbooks) (en Inglés) - Dolan, Emily I. ; Rehding, Alexander

Libro Físico

170,06 €

179,01 €

Ahorras: 8,95 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Queda 1 unidad
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Jueves 06 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Oxford Handbook of Timbre (Oxford Handbooks) (en Inglés)"

Despite its importance as a central feature of musical sounds, timbre has rarely stood in the limelight. First defined in the eighteenth century, denigrated during the nineteenth, the concept of timbre came into its own during the twentieth century and its fascination with synthesizers and electronic music-or so the story goes. But in fact, timbre cuts across all the boundaries that make up musical thought-combining scientific and artistic approaches to music, material and philosophical aspects, and historical and theoretical perspectives. Timbre challenges us to fundamentally reorganize the way we think about music. The twenty-five essays that make up this collection offer a variety of engagements with music from the perspective of timbre. The boundaries are set as broad as possible: from ancient Homeric sounds to contemporary sound installations, from birdsong to cochlear implants, from Tuvan overtone singing to the tv show The Voice, from violin mutes to Moog synthesizers. What unifies the essays across this vast diversity is the material starting point of the sounding object. This focus on the listening experience is radical departure from the musical work that has traditionally dominated musical discourse since its academic inception in late-nineteenth-century Europe. Timbre remains a slippery concept that has continuously demanded more, be it more precise vocabulary, a more systematic theory, or more rigorous analysis. Rooted in the psychology of listening, timbre consistently resists pinning complete down. This collection of essays provides an invitation for further engagement with the range of fascinating questions that timbre opens up.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes