Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Servant (Bfi Film Classics) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
120
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781839021671
N° edición
2

The Servant (Bfi Film Classics) (en Inglés)

Amy Sargeant (Autor) · British Film Institute · Tapa Blanda

The Servant (Bfi Film Classics) (en Inglés) - Amy Sargeant

Libro Nuevo

15,43 €

16,24 €

Ahorras: 0,81 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 5 unidades
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 21 de Mayo y el Viernes 24 de Mayo.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Servant (Bfi Film Classics) (en Inglés)"

Amy Sargeant's compelling and meticulous study of Joseph Losey's The Servant (1963) sets the film in the context of a long tradition of fictional depictions of the master-servant relationship, from Shakespeare to Cervantes, Henry James, Dorothy L. Sayers and P.G. Wodehouse. Sargeant points out that while many of these relationships are played for comic effect, that of the 'young master' Tony (James Fox) and his manservant Barrett (Dirk Bogarde) unfolds in a far more sinister manner, with Barrett coming to dominate and humiliate the hapless Tony.Sargeant's reading pays particular attention to the contribution not only of Losey and Harold Pinter, who adapted the screenplay from Robin Maugham's novella, but also of the cinematographer Douglas Slocombe, designer Richard Macdonald and costume designer Beatrice 'Bumble' Dawson. She analyses the performances of Sarah Miles as Barrett's lover Vera and Wendy Craig as Tony's fiancee Susan, as well as those of Fox and Bogarde, and gives careful consideration to how the film uses architectural form, interior design and decoration, and clothing to establish character and relationships. In the context of the collapse of the British Empire, and a beleaguered Establishment beset by spy and sex scandals, the film can be read, Sargeant argues, as a metaphor for the 'state of the nation' in the early 1960s.Finally, Sargeant considers the film's critical and commercial reception in Britain, Europe and the United States - its release, how it was received as one of a number of 'emigre' films, and Losey's surprising denial of a homoerotic intent in the Tony-Barrett relationship.In her new foreword to this edition, Amy Sargeant considers contemporary resonances of the film's depiction of a twisted master-servant relationship in recent TV and cinema including The Crown, Downton Abbey and The Trial of Christine Keeler.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes