¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Virtual Music: Computer Synthesis of Musical Style (The mit Press) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2004
Idioma
Inglés
N° páginas
579
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
2
ISBN
0262532611
ISBN13
9780262532617

Virtual Music: Computer Synthesis of Musical Style (The mit Press) (en Inglés)

David Cope (Autor) · Mit Pr · Tapa Blanda

Virtual Music: Computer Synthesis of Musical Style (The mit Press) (en Inglés) - David Cope

Libro Nuevo

90,35 €

95,11 €

Ahorras: 4,76 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 96 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 21 de Junio y el Miércoles 10 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Virtual Music: Computer Synthesis of Musical Style (The mit Press) (en Inglés)"

Virtual Music is about artificial creativity. Focusing on the author's Experiments in Musical Intelligence computer music composing program, the author and a distinguished group of experts discuss many of the issues surrounding the program, including artificial intelligence, music cognition, and aesthetics.The book is divided into four parts. The first part provides a historical background to Experiments in Musical Intelligence, including examples of historical antecedents, followed by an overview of the program by Douglas Hofstadter. The second part follows the composition of an Experiments in Musical Intelligence work, from the creation of a database to the completion of a new work in the style of Mozart. It includes, in sophisticated lay terms, relatively detailed explanations of how each step in the process contributes to the final composition. The third part consists of perspectives and analyses by Jonathan Berger, Daniel Dennett, Bernard Greenberg, Douglas R. Hofstadter, Steve Larson, and Eleanor Selfridge-Field. The fourth part presents the author's responses to these commentaries, as well as his thoughts on the implications of artificial creativity.The book (and corresponding Web site) includes an appendix providing extended musical examples referred to and discussed in the book, including composers such as Scarlatti, Bach, Mozart, Beethoven, Schubert, Chopin, Puccini, Rachmaninoff, Prokofiev, Debussy, Bartok, and others. It is also accompanied by a CD containing performances of the music in the text.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes