Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada War Games: Memory, Militarism and the Subject of Play (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
288
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.5 cm
Peso
0.38 kg.
ISBN13
9781501382529

War Games: Memory, Militarism and the Subject of Play (en Inglés)

Philip Hammond (Ilustrado por) · Holger Pötzsch (Ilustrado por) · Bloomsbury Academic · Tapa Blanda

War Games: Memory, Militarism and the Subject of Play (en Inglés) - Hammond, Philip ; Pötzsch, Holger

Libro Nuevo

68,34 €

71,94 €

Ahorras: 3,60 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 60 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 12 de Junio y el Lunes 01 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "War Games: Memory, Militarism and the Subject of Play (en Inglés)"

Many of today's most commercially successful videogames, from Call of Duty to Company of Heroes, are war-themed titles that play out in what are framed as authentic real-world settings inspired by recent news headlines or drawn from history. While such games are marketed as authentic representations of war, they often provide a selective form of realism that eschews problematic, yet salient aspects of war. In addition, changes in the way Western states wage and frame actual wars makes contemporary conflicts increasingly resemble videogames when perceived from the vantage point of Western audiences. This interdisciplinary volume brings together scholars from games studies, media and cultural studies, politics and international relations, and related fields to examine the complex relationships between military-themed videogames and real-world conflict, and to consider how videogames might deal with history, memory, and conflict in alternative ways. It asks: What is the role of videogames in the formation and negotiation of cultural memory of past wars? How do game narratives and designs position the gaming subject in relation to history, war and militarism? And how far do critical, anti-war/peace games offer an alternative or challenge to mainstream commercial titles?

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes