¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Wittgenstein, Anti-Foundationalism, Technoscience and Philosophy of Education: An Educational Philosophy and Theory Reader Volume Viii (Educational Philosophy and Theory: Editor’S Choice) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
184
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367861254
N° edición
1

Wittgenstein, Anti-Foundationalism, Technoscience and Philosophy of Education: An Educational Philosophy and Theory Reader Volume Viii (Educational Philosophy and Theory: Editor’S Choice) (en Inglés)

Michael A. Peters (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Wittgenstein, Anti-Foundationalism, Technoscience and Philosophy of Education: An Educational Philosophy and Theory Reader Volume Viii (Educational Philosophy and Theory: Editor’S Choice) (en Inglés) - Michael A. Peters

Libro Nuevo

149,59 €

157,47 €

Ahorras: 7,87 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 27 de Junio y el Jueves 18 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Wittgenstein, Anti-Foundationalism, Technoscience and Philosophy of Education: An Educational Philosophy and Theory Reader Volume Viii (Educational Philosophy and Theory: Editor’S Choice) (en Inglés)"

This book is a collection of essays motivated by a "cultural" and biographical reading of Wittgenstein. It includes some new essays and some that were originally published in Educational Philosophy and Theory. The book focuses on the concept of “technoscience”, and the relevance of Wittgenstein’s work for philosophy of technology which amplifies Lyotard’s reading and provides a critique of education as an increasingly technology-led enterprise. It includes a distinctive view on the ethics of reading Wittgenstein and the ethics of suicide that shaped him. It also examines the reception and engagement with Wittgenstein’s work in French philosophy with a chapter on post-analytic philosophy of education as a choice between Richard Rorty and Jean-François Lyotard. Peters examines Wittgenstein’s academic life at Cambridge University and his involvement as a student and faculty member in the Moral Sciences Club. Finally, the book provides an understanding of Wittgensteinian styles of reasoning and the concept of worldview. Is it possible to escape the picture that holds us captive? This constitutes a challenging introduction to Wittgenstein’s work for academics, researchers and postgraduate students in the fields of education, technology and philosophy.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes