¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Routledge Companion to Children's Literature and Culture (Routledge Literature Companions) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
550
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032103594
N° edición
1

The Routledge Companion to Children's Literature and Culture (Routledge Literature Companions) (en Inglés)

Nelson Claudia,Wesseling Elisabeth,Wu Andrea Mei-Ying (Autor) · Routledge · Tapa Dura

The Routledge Companion to Children's Literature and Culture (Routledge Literature Companions) (en Inglés) - Nelson Claudia,Wesseling Elisabeth,Wu Andrea Mei-Ying

Libro Nuevo

246,39 €

259,36 €

Ahorras: 12,97 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 08 de Julio y el Lunes 29 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Routledge Companion to Children's Literature and Culture (Routledge Literature Companions) (en Inglés)"

Focusing on significant and cutting-edge preoccupations within children's literature scholarship, The Routledge Companion to Children's Literature and Culture presents a comprehensive overview of print, digital, and electronic texts for children aged zero to thirteen as forms of world literature participating in a panoply of identity formations.Offering five distinct sections, this volume: Familiarizes students and beginning scholars with key concepts and methodological resources guiding contemporary inquiry into children's literature Describes the major media formats and genres for texts expressly addressing children Considers the production, distribution, and valuing of children's books from an assortment of historical and contemporary perspectives, highlighting context as a driver of content Maps how children's texts have historically presumed and prescribed certain identities on the part of their readers, sometimes addressing readers who share some part of the author's identity, sometimes seeking to educate the reader about a presumed "other," and in recent decades increasingly foregrounding identities once lacking visibility and voice Explores the historical evolutions and trans-regional contacts and (inter)connections in the long process of the formation of global children's literature, highlighting issues such as retranslation, transnationalism, transculturality, and new digital formats for considering cultural crossings and renegotiations in the production of children's literature Methodically presented and contextualized, this volume is an engaging introduction to this expanding and multifaceted field.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes