Reseña del libro "vol de nit (en Catalán)"
david és un nen que viu a la ratlla del bosc, en una casa amb un lloc per seure a la finestra i al costat dun salze immens. ha après a volar de nit, però lendemà no sen recorda, i les seves aventures nocturnes, explicades en una barreja de prosa i de vers, no han de ser només encisadores per als lectors de la seva edat.
poc abans de morir, randall jarrell enllestí el manuscrit del seu últim conte per a nens, vol de nit. maurice sendak, que ja havia col·laborat amb el mateix autor il.lustrant the bat-poet i animal family (al qual atorgaren el newbery honor),va fer també els dibuixos del llibre que tenim a les mans, amb un resultat inoblidable.
maurice sendak ha escrit i il·lustrat llibres ja convertits en clàssics, com the nutshell library, higglety pigglety pop!, in the night kitchen, i where the wild things are, pel qual rebé la caldecott medal. lany 1970 rebé la hans christian andersen illustrators medal, per la totalitat de la seva obra.
traducció de marià manent (barcelona, 1898-1988). poeta i crític literari, va traduir magistralment diversos autors de parla anglesa clàssics i moderns, entre els quals destaquen brook, keats, kippling i shelley. com a poeta, en principi, fou seguidor de lestil de josep carner i més endavant, sadscrigué a una mena de neosimbolisme. lobra poètica de marià manent, de no gaire extensió, va quedar aplegada en els llibres la branca, la collita de la boira, lombra i altres poemes i la ciutat del temps.
editorial: editorial antoni bosch