Compartir
Can Literacy Change Brain Anatomy?: A Special Issue of the International Journal of Psychology (en Inglés)
Ostrosky-Solis, Feggy (Autor)
·
Psychology Press
· Tapa Blanda
Can Literacy Change Brain Anatomy?: A Special Issue of the International Journal of Psychology (en Inglés) - Ostrosky-Solis, Feggy
46,75 €
49,22 €
Ahorras: 2,46 €
Elige la lista en la que quieres agregar tu producto o crea una nueva lista
✓ Producto agregado correctamente a la lista de deseos.
Ir a Mis Listas
Origen: Reino Unido
(Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el
Miércoles 12 de Junio y el
Martes 25 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.
Reseña del libro "Can Literacy Change Brain Anatomy?: A Special Issue of the International Journal of Psychology (en Inglés)"
Several studies have suggested that education and/or literacy may protect not only against the effects of biological aging but also against the clinical manifestation of cerebral neuropathology. In clinical neuro-psychology, much debate has centered on whether the brain is more likely to degenerate as a result of overuse or underuse. There is a popular belief that an active mental life may delay the cognitive deterioration associated with normal aging. Animal studies also support the concept that environment can influence brain development. This special issue brings together data from neuro-psychology and neuro-imaging studies, and evoked potentials that analyse the impact of literacy on the functional organization of the adult brain. Discussion of how specific life experiences such as learning how to read and write can change patterns of brain activation and implications of these findings for the theory of cognitive and brain reserve are presented.
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.
✓ Producto agregado correctamente al carro, Ir a Pagar.