Libros con envío 1 día | Envío GRATIS* a Península por tiempo limitado +  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Teaching Climate Change to Children: Literacy Pedagogy That Cultivates Sustainable Futures (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
176
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.8 x 15.7 x 0.9 cm
Peso
0.26 kg.
ISBN13
9780807769782

Teaching Climate Change to Children: Literacy Pedagogy That Cultivates Sustainable Futures (en Inglés)

Rebecca Woodard (Autor) · Kristine M. Schutz (Autor) · Teachers College Press · Tapa Blanda

Teaching Climate Change to Children: Literacy Pedagogy That Cultivates Sustainable Futures (en Inglés) - Woodard, Rebecca ; Schutz, Kristine M. ; Shalaby, Carla

Libro Físico

65,22 €

68,66 €

Ahorras: 3,43 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 14 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 17 de Junio y el Jueves 04 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Teaching Climate Change to Children: Literacy Pedagogy That Cultivates Sustainable Futures (en Inglés)"

Teaching Climate Change to Children describes the journey of two literacy researchers to learn about climate change and support relevant literacy pedagogy for young children (pre-K-6). The authors argue that climate change and social justice are inextricable from each other; that children in the younger grades are capable of learning about climate change; and that reading, writing, and language study is well-suited to this work. Three anchoring themes are offered to support literacy-based climate pedagogy--interconnectivity, relationality, and action--with rich classroom examples and different entry points to engage with these themes, either by "starting small" or "going big." The text includes chapters on the importance of taking an emotionally affirming stance and on the potential of incorporating arts-based methods. With love for the Earth and one another at its core, this accessible book takes a broad view of what it means to cultivate sustainable futures for our planet, for teachers, and for children in today's schools. Book Features: A unique focus on teaching about climate change to young children, as opposed to adolescents. Insights drawn from a yearlong teacher inquiry group with classroom teachers and from literacy methods courses with preservice teachers. Explicit attention to the importance of humanizing and care-based practices in literacy-based climate pedagogy. Classroom examples collected across four urban public schools where teachers used the activities and resources discussed in the book. User-friendly textboxes with suggestions and questions to guide discussion, reflection, and action.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes