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portada Waterloo and the Romantic Imagination (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2002
Idioma
Inglés
N° páginas
260
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0333994353
ISBN13
9780333994351
N° edición
2002

Waterloo and the Romantic Imagination (en Inglés)

Philip Shaw (Autor) · Palgrave Macmillan · Tapa Dura

Waterloo and the Romantic Imagination (en Inglés) - Philip Shaw

Libro Nuevo

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Reseña del libro "Waterloo and the Romantic Imagination (en Inglés)"

Waterloo and the Romantic Imagination offers a new and challenging look at the cultural significance of the Battle of Waterloo, and the impact it had on British Romantic culture. Drawing on a range of approaches it aims to redefine the Romantic period as an age of inter- and intra-national conflict, thus overturning conventional notions of 'The Romantic Project', and re-writing the period from first principles. Topics covered include: the impact of Waterloo on Romantic ideas of individual and national identity, the representation of the dead and wounded in poetry, painting and prose, the work of canonical and non-canonical poets.

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El libro está escrito en Inglés.
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