¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada AIR CRASH INVESTIGATIONS - UNPROFESSIONAL PILOT BEHAVIOUR - Crash of Pinnacle Airlines Flight 3701 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
130
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 0.7 cm
Peso
0.18 kg.
ISBN13
9781447843634

AIR CRASH INVESTIGATIONS - UNPROFESSIONAL PILOT BEHAVIOUR - Crash of Pinnacle Airlines Flight 3701 (en Inglés)

Dirk Jan Barreveld (Autor) · Lulu.com · Tapa Blanda

AIR CRASH INVESTIGATIONS - UNPROFESSIONAL PILOT BEHAVIOUR - Crash of Pinnacle Airlines Flight 3701 (en Inglés) - Barreveld, Dirk Jan

Libro Nuevo

26,45 €

27,84 €

Ahorras: 1,39 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 79 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 02 de Agosto y el Miércoles 21 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "AIR CRASH INVESTIGATIONS - UNPROFESSIONAL PILOT BEHAVIOUR - Crash of Pinnacle Airlines Flight 3701 (en Inglés)"

The National Transportation Safety Board determines that the probable causes of this accident were the pilots' unprofessional behavior, deviation from standard operating procedures, and poor airmanship, which resulted in an in-flight emergency from which they were unable to recover, in part because of the pilots' inadequate training; the pilots' failure to prepare for an emergency landing in a timely manner, including communicating with air traffic controllers immediately after the emergency about the loss of both engines and the availability of landing sites; and the pilots' improper management of the double engine failure checklist, which allowed the engine cores to stop rotating and resulted in the core lock engine condition. Contributing to this accident were the core lock engine condition, which prevented at least one engine from being restarted, and the airplane flight manuals that did not communicate to pilots the importance of maintaining a minimum airspeed to keep the engine cores rotating. The safety issues in this report focus on flight crew training in the areas of high altitude climbs, stall recognition and recovery, and double engine failures; flight crew professionalism; and the quality of some parameters recorded by flight data recorders on regional jet airplanes. Safety recommendations concerning these issues are addressed to the Federal Aviation Administration.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes