¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Armond, k: Modernism and the Theatre of the Baroque (Edinburgh Critical Studies in Modernism, Drama and Performance) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
192
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781474452441
N° edición
1

Armond, k: Modernism and the Theatre of the Baroque (Edinburgh Critical Studies in Modernism, Drama and Performance) (en Inglés)

Kate Armond (Autor) · Edinburgh University Press · Tapa Blanda

Armond, k: Modernism and the Theatre of the Baroque (Edinburgh Critical Studies in Modernism, Drama and Performance) (en Inglés) - Kate Armond

Libro Nuevo

35,37 €

37,23 €

Ahorras: 1,86 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 02 de Julio y el Viernes 12 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Armond, k: Modernism and the Theatre of the Baroque (Edinburgh Critical Studies in Modernism, Drama and Performance) (en Inglés)"

First comparative study to address the rediscovery of baroque aesthetic in modernism Did you know that seventeenth-century philosophy influenced dance theory and evolutionary science during the modernist period? Or that in England, Italy and Germany the term ‘baroque’ was used almost exclusively as an insult until the 1900s? Modernism and the Theatre of the Baroque fashions an independent aesthetic for modernist writers and texts that challenges many high modernist qualities promoted by James Joyce and T. S. Eliot. Providing a fresh interpretation of the works of Djuna Barnes, Wyndham Lewis, Edward Gordon Craig and Isadora Duncan, the book broadens our understanding of modernist priorities and demonstrates how readily these ideas translate across genres. It shows that modernists are not passive recipients of baroque stereotypes but are instead painstaking in their research and innovative in their reworking of original sources. This is an introduction to key ideas, characters and techniques that will allow the baroque to be used as a conceptual and historical framework for analysing modernist achievements, thereby opening up new opportunities for further research. Key features Fashions an independent aesthetic for modernist writers and texts that challenges many high modernist qualities promoted by James Joyce and T. S. Eliot Provides new connections between philosophy/critical theory and modernist culture, links that are relevant to both popular and academic interest Introduces key ideas, characters and techniques that allow the baroque to be used as both a conceptual and historical framework for analysing modernist achievements, thereby opening up new opportunities for research, and demonstrating how readily these ideas translate across genre

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes