¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Becoming a Human Engineer: A Philosophical Inquiry into Engineering Education as Means or Ends (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
166
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.1 cm
Peso
0.41 kg.
ISBN13
9781871891751
N° edición
1

Becoming a Human Engineer: A Philosophical Inquiry into Engineering Education as Means or Ends (en Inglés)

Alan Cheville (Autor) · Ethics International Press, Inc · Tapa Dura

Becoming a Human Engineer: A Philosophical Inquiry into Engineering Education as Means or Ends (en Inglés) - Cheville, Alan

Libro Nuevo

135,20 €

142,31 €

Ahorras: 7,12 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 09 de Agosto y el Miércoles 28 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Becoming a Human Engineer: A Philosophical Inquiry into Engineering Education as Means or Ends (en Inglés)"

Despite the importance of engineering and technology in economic, social, and other aspects of our lives what it means to develop as an engineer, and how this is to occur, is not widely discussed. Becoming a Human Engineer explores the moral and ethical challenges of educating engineers through the philosophical lens of personalism, a branch of philosophy that puts the person first, seeing human growth and development as central to good. Building from the philosophy of the 20th century philosopher John Macmurray, this book explores how ethics and education intersect through a continuous cycle of action and reflection. By pulling together disparate and wide-ranging topics across engineering education, several promising areas of future work are identified. Engineering methods and ways of reflection are deeply embedded in engineering education to the extent that they may interfere with becoming a person. A focus on specific knowledges must complement rather than distract from developing the habits of mind necessary for engineers to adapt to a changing world. Providing meaningful experiences and explicitly focusing on developing multiple ways to reflect on these experiences are shown to be critical for the holistic development of engineers as persons.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes