¡Envío gratis y en 1 día!* a Península + 5% dcto  ¡Ver más!

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Cinematic Modernism and Contemporary Film: Aesthetics and Narrative in the International Art Film (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
336
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 2.5 cm
Peso
0.45 kg.
ISBN13
9781788312738

Cinematic Modernism and Contemporary Film: Aesthetics and Narrative in the International Art Film (en Inglés)

Howard Finn (Autor) · Bloomsbury Academic · Tapa Dura

Cinematic Modernism and Contemporary Film: Aesthetics and Narrative in the International Art Film (en Inglés) - Finn, Howard

Libro Nuevo

110,38 €

116,19 €

Ahorras: 5,81 €

5% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 02 de Julio y el Viernes 12 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de España entre 1 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Cinematic Modernism and Contemporary Film: Aesthetics and Narrative in the International Art Film (en Inglés)"

Cinema was the most important new artistic medium of the twentieth century and modernism was the most important new aesthetic movement across the arts in the twentieth century. However, what exactly is the relationship between cinema and modernism? Cinematic Modernism and Contemporary Film explores how in the early twentieth century cinema came to be seen as one of the new technologies which epitomised modernity and how cinema itself reflected ideas, hopes and fears concerning modern life. Howard Finn examines the emergence of a new 'international style' of cinema, combining a poetic aesthetic of the image with genre-based fictional narrative and documentary realism. He provides concise accounts of how theorists such as André Bazin, Siegfried Kracauer, Gilles Deleuze and Jacques Rancière have discussed this cinematic aesthetic, clarifying debates over terms such as 'realism', 'classical' and 'avant-garde' as well as recent controversies over terms such as 'slow cinema' and 'vernacular modernism'. He further argues the influence of modernism through close readings of many contemporary films, including films by Abbas Kiarostami, Béla Tarr, Jia Zhangke, and Angela Schanelec. Drawing on a broad range of examples, including Soviet montage, Italian neorealism, postwar new waves and the 'new cinema' of Taiwan and Iran, this book explores the cultural significance of modernism and its lasting influence over cinema.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes